Digital strategi

Rätt strategi ger bäst resultat. Så gör du.

Digital strategi

Rätt strategi ger bäst resultat. Så gör du.

Internet är inte längre bara en marknadsföringskanal där antalet klick räknas. Nu har samhället, företag, organisationer och människor möjlighet att vara uppkopplade och ihopkopplade digitalt. Dygnet runt. Det ger nya möjligheter, men också nya utmaningar. På F Nation.

Kursstart 1: 6 maj – FULLBOKAD
Tre kurstillfällen om sammanlagt 24 timmar. 6 maj, 12 maj och 13 maj. Dagtid (9:00 – 17:00).

Kursstart 2: 20 sep
Tre kurstillfällen om sammanlagt 24 timmar. 20 sep, 27 sep och 4 okt. Dagtid (9.00 – 17.00).

Avgiften för kursen är 17 900 kr inkl moms (14 320 kr ex. moms). Då ingår entré till Fotografiska i samband med alla kurstillfällen.

Din mentor

Din mentor

Kommunikation med helhetsperspektiv är grunden i Maria Wilhelmsdotters långa erfarenhet av digitala gränssnitt, user experience och strategi. Hon är interaktionsdesigner i botten och intresserade sig ganska snart för analys och strategi, som gav svaren nödvändiga för att skapa design och kommunikation med kvalitet.

Maria skapar inga lösningar för lösningens skull utan strävar alltid efter att göra designval som grundar sig i en förståelse för alla perspektiv: verksamhetsmål, affärsmodell, målgrupper, trender, beteenden, kanaler osv. Hon har jobbat med allt ifrån stora multinationella bolag till mindre lokala företag och organisationer.

Kursens innehåll

Med utgångspunkt i kommunikation ger vi dig kunskap och verktyg för att bättre förstå din organisations väg och utmaningar mot en integrerad digital närvaro.

Du får lära dig att allt hänger ihop i den digitala världen, och att det är omöjligt att hitta en digital strategi som fungerar för alla. För att en strategi ska vara hållbar och användbar måste den utgå från ett företags unika nuläge, utmaningar och målgrupper.

Det är en bra balans mellan de moment som är lärarledda och möjligheten till eget skapande under och i anslutning till utbildningarna.

Manilla Ernst

Teori kommer att varvas med praktik, och vi strävar efter att integrera dina egna funderingar och utmaningar i kursen.

Du lär dig

  • Vad är en strategi? Vad kännetecknar en bra strategi? En dålig?
  • En strategis beståndsdelar och hur du steg för steg skapar en strategi
  • Skapa målbild och mätpunkter
  • Målgrupps- och behovsanalys
  • Skapa kundresor
  • Om digitala gränssnitt, user experience (UX) och användbarhet
  • Om vikten av att ha en holistisk syn på kommunikation
  • Skapa bättre underlag för dina prioriteringar och beslut
  • Bättre på att se hela bilden och förstå hur olika faktorer påverkar varandra

Något för dig?

Vill du lära dig att ta fram en hållbar och användbar digital strategi för ditt företag? Och vill du veta hur allt hänger ihop i den digitala världen? Ja, då är den här kursen något för dig.

Om våra utbildningar

Vi tror på korsbefruktning mellan olika läranden och ämnen – för oss är kreativitet just det, att få något nytt att uppstå genom att koppla samman två eller flera redan kända faktorer.

Välkommen!

Ansök till kursen här nedanför och rita upp din digitala karta. Eller mejla oss om du vill veta mer.

Ansök till kursen Digital strategi

Vi hör av oss till dig så fort vi kan, vanligtvis inom 24 timmar.
Har du frågor kan du också mejla oss direkt här. Se anmälningsvillkor här.