Google Analytics - Grunderna

Ta reda på allt om dina besökare. Med ett enda verktyg.

Google Analytics – Grunderna

Ta reda på allt om dina besökare. Med ett enda verktyg.

Det är faktiskt ingen hejd på hur mycket man kan få reda på om hur människor beter sig när de besöker en hemsida. Hur de hittade dit, vad de gör när de är där, vart de tar vägen efteråt. Och så vidare. Bara man har rätt verktyg och vet hur det funkar. Välkommen till Google Analytics - Grunderna. På F Nation.

Kursstart 1: 2 maj
Kl 9.00-17.00

Kursstart 2: 26 sep
Kl 9:00 – 17:00

Avgift för kursen är 8 375 kr inkl moms (6 700 kr ex moms). Då ingår entré till Fotografiska i samband med kurstillfället.

Kursens innehåll

Under den här kursen kommer du lära dig grunderna i Google Analytics så att du efter kursen kan använda Google Analytics som analysverktyg och slippa gissa dig till svar.

Fotografiska har kurser som både effektivt och roligt förmedlar viktig kunskap och stor inspiration. – Erik Arkstedt

Vi vill att du snabbt ska kunna ta reda på vilken trafikkälla som är mest lönsam, vilken målgrupp som stannar längst på sidan, vilket område på din webbplats som är mest lönsam och att ta fram rapporter för både ledningsgruppen och content-avdelningen.

Du lär dig:

  • Vad är Google Analytics (och vad är det inte). Introduktion till hur Google Analytics fungerar och vad det faktiskt är som mäts. Övergripande insyn i standardrapporter och funktioner.
  • Mål och händelser. Hur fungerar mål och händelser i Google Analytics. Kan man mäta allt och hur bör man tänka?
  • Segment, målgrupper och taggning av trafik. Hur kan man isolera olika målgrupper och hur presterar olika målgrupper mot varandra? Hur skapar vi målgrupper för retargeting som sedan kan användas för att driva tillbaka besökaren till din hemsida? Hur taggar vi kampanjer och e-postutskick på rätt sätt så du kan se hur lönsam dina kampanjer är?
  • Hur ser jag om min köpta trafik är lönsam. Grunderna för hur man kan utvärdera köpt trafik med hjälp av Google Analytics.
  • Rapportering. Hur man kan skräddarsy rapportering för olika områden i företaget.

Kursledarna

Kursen leds av All Rise Media AB som till vardags finns till för svenska marknadschefer. All Rise Media AB har stor erfarenhet av att hjälpa sin kunder att få kontroll över sina digitala affärer och att få se dessa växa över tid.

Något för dig?

Vill du lära dig att samla in och analysera dina besökares digitala spår och beteenden för att optimera din digitala närvaro och nå den konvertering du är ute efter? Ja, då är den när kursen något för dig.

Om våra utbildningar

Vi tror på korsbefruktning mellan olika läranden och ämnen – för oss är kreativitet just det, att få något nytt att uppstå genom att koppla samman två eller flera redan kända faktorer.

Välkommen!

Anmäl dig till kursen här nedanför och tyd dina besökares digitala spår. Eller mejla oss om du vill veta mer.

Ansök dig till kursen Google Analytics

Vi hör av oss till dig så fort vi kan, vanligtvis inom 24 timmar.
Har du frågor kan du också mejla oss direkt här. Se anmälningsvillkor här.