Rörlig bild i sociala medier

Rörlig bild ställer krav. Lev upp till dem.

Rörlig bild i sociala medier

Rörlig bild ställer krav. Lev upp till dem.

Tack vare sociala medier kan plötsligt alla kommunicera med rörlig bild. Tyvärr betyder inte det att alla vet hur man gör. Alla vet såklart inte hur man berättar en historia med hjälp av film, och hur man får den att bli bra PR & marknadsföring. Men det vet vi. Välkommen till Rörlig bild i sociala medier. På F Nation.

Kursstart 1: 2 maj
Fyra kurstillfällen om sammanlagt 12 timmar. 2 maj, 9 maj, 16 maj och 23 maj. Kvällstid (17.30-20.30).

Kursstart 2: 29 sept
Två kurstillfällen. Dagtid (29 sep kl 13:00 – 17:00 och 20 sep kl 9:00 – 17:00).

Avgiften för kursen (12 timmar) är 8 900 kr inkl moms (7 120 kr ex. moms). Då ingår entré till Fotografiska i samband med alla kurstillfällen.

Kursens innehåll

Användandet av bild som ett universellt språk har fullkomligt exploderat. Nya verktyg för produktion, distribution och konsumtion kasserar gamla sanningar om vem som kan producera innehåll och möjliggör för fler att ta steget från stillbild till rörligt. Men rörlig bild ställer helt nya krav på dig som beställare av berättelser.

Vi ger dig de verktyg du behöver för att omvandla kreativa idéer till rörligt material. Ett material som gör det jobb du vill att det ska göra i din kommunikation och marknadsföring.

Du lär dig:

  • Planera. Hur du kan använda rörligt för att optimera din kommunikation
  • Tala. Hur pratar människor i branschen?
  • 
Beställa. Ställ rätt frågor och använd rätt tekniska begrepp
  • Förstå. Veta vilka historier som passar det rörliga formatet
  • Bedöma copy. Hur påverkar den skriva texten helheten?
  • Analysera. Varför går vissa filmer bättre än andra?
  • Formulera. Strategi för att sprida material i olika kanaler
  • Utvärdera. Hur du kan mäta effekten av dina aktiviteter

Något för dig?

Är du beställare av digitalt material, eller vill du uppgradera ditt flöde i sociala medier? Vill du lära dig hur man berättar en historia i rörliga bilder, och bryta igenom med ditt budskap? Ja, då är den här kursen något för dig.

Din mentor

Cecilia Wirseen är senior digital strateg på kommunikationsbyrån Intellecta Corporate. Hon har tio års erfarenhet av att jobba med rörligt material i sociala medier, med allt ifrån produktion, publicering, kanalval och målgruppsanpassning till analys och utvärdering.

Hon var bland annat med och projektledde starten av IKEA Sveriges Instagramkonto (som nu är ett av Sveriges största företagskonton) och är van vid att skapa rörliga format i gränslandet mellan PR och marknadsföring. Hon har också jobbat i sex år på Barracuda Film & TV som konsult för H&Ms internationella video PR i samband med deras ”Designer Collaborations” runt om i världen.

Om våra utbildningar

Vi tror på korsbefruktning mellan olika läranden och ämnen – för oss är kreativitet just det, att få något nytt att uppstå genom att koppla samman två eller flera redan kända faktorer.

Välkommen!

Anmäl dig till kursen här nedanför och lär dig berätta en historia med film. Eller mejla oss om du vill veta mer.

Ansök till kursen Rörlig bild i sociala medier

Vi hör av oss till dig så fort vi kan, vanligtvis inom 24 timmar.
Har du frågor kan du också mejla oss direkt här. Se anmälningsvillkor här.