Skapa innehåll sociala medier

Innehåll som engagerar. Och sprids.

Skapa innehåll sociala medier

Innehåll som engagerar. Och sprids.

Vid det här laget har de flesta av oss förstått att vi måste fylla våra sociala media-kanaler med relevant innehåll. Men vad är egentligen relevant innehåll? Och vad kan du göra för att skapa det?

Kursstart 1: 31 maj
Fyra kurstillfällen om sammanlagt 12 timmar. 31 maj, 7 juni, 12 juni och 15 juni. Kvällstid 17.30 – 20.30.

Kursstart 2: 17 okt
Fyra kurstillfällen om sammanlagt 12 timmar. 17 okt, 24 okt, 31 okt och 7 nov. Kvällstid 17.30 – 20.30.

Kursstart 3: 23 okt
Två kurstillfällen om sammanlagt 12 timmar. 23 okt kl 13.00 – 17.00 och 24 okt kl 9.00 – 17.00. Dagtid.

Avgiften för kursen är 8 900 kr inkl moms (7 120 kr ex. moms). Då ingår entré till Fotografiska i samband med alla kurstillfällen.

Kursens innehåll

Ska du jobba effektivt med sociala medier är steg 1 att tänka ut en plan och en strategi för hur du ska göra. Har du inte gjort det, tycker vi att du ska börja med att ansöka till kursen Social media strategi. Men har du redan en strategi är det den här kursen du ska gå.

Här hjälper vi dig att förstå hur sociala medier fungerar i praktiken och hur du ska göra för att skapa innehåll som engagerar och sprids vidare. Kort sagt, du lär dig att skapa rätt innehåll för rätt kanaler utifrån ditt budskap och dina mål.

Att gå en kurs på fotografiska innebär att jag parallellt med kursen har möjlighet att ta del av de utställningar som visas på Fotografiska och på egen hand fördjupa mina kunskaper genom en konstupplevelse. I vissa kurser används utställningarna även som praktiska exempel.

Manilla Ernst

Genom workshops, föreläsningar och eget arbete arbetar vi tillsammans fram vad som är bra innehåll i olika kanaler beroende på avsändare och mål.

Du lär dig:

  • Bygga varumärke genom innehållsmarknadsföring i sociala medier
  • Avgöra vilket innehåll som är relevant för ditt budskap eller för din organisation
  • Sätta passande tonalitet – både i text och med bild
  • Skriva copy för olika kanaler och budskap
  • Mäta hur väl din kommunikation gör det du vill
  • Analysera hur ditt varumärke eller budskap tas emot och uppfattas av andra
  • Jobba med sponsrade inlägg
  • Nå igenom bruset även med liten budget

Något för dig?

Antingen så jobbar du redan med innehåll i sociala medier och behöver bättre förståelse för vad som funkar, eller så vill du börja jobba med det på ett eller annat sätt. Och framförallt vill du lära dig att nå relevant spridning genom rätt kanaler.

Din mentor

Peter Larsdotter är digital strateg och kommunikatör. Från början skådespelare som gick från analog envägskommunikation till att förälska sig i alla möjligheter som finns i att möta, engagera och kommunicera i den digitala världen. Peter har de senaste åren verkat som konsult och föreläsare inom sociala medier och arbetat på företag som Riksteatern, Hammer & Hanborg och SF Bio. Han arbetar idag som digital strateg på Naturvårdsverket.

Om våra utbildningar

Vi tror på korsbefruktning mellan olika läranden och ämnen – för oss är kreativitet just det, att få något nytt att uppstå genom att koppla samman två eller flera redan kända faktorer.

Välkommen!

Ansök till kursen här nedanför och börja skapa en grym innehållsplan. Eller mejla oss om du vill veta mer.

Ansök till kursen Skapa innehåll sociala medier

Vi hör av oss till dig så fort vi kan, vanligtvis inom 24 timmar.
Har du frågor kan du också mejla oss direkt här. Se anmälningsvillkor här.