Sociala medier-strategi

Marknadsföring kräver en strategi. Sociala medier är inget undantag.

Sociala medier-strategi

Marknadsföring kräver en strategi. Sociala medier är inget undantag.

Det är på sociala medier som konversationer startas, relationer skapas och stories berättas. Så självklart är det viktigt att ha en väl genomtänkt strategi för hur man som företag vill kommunicera här, och se till att följa den strategin. Alltid. På F Nation.

24e april – 22e maj
Fem kurstillfällen om tre timmar vardera. Sammanlagt 15 timmar. 24 april, 3 maj, 8 maj, 15 maj och 22 maj. Kvällstid (17.30-20.30).

Avgiften för kursen (15 timmar) är 13 800 kr ex. moms (17 250 kr inkl. moms). Då ingår entré till Fotografiska i samband med alla fem kurstillfällen.

Kursens innehåll

Genom sociala medier hanterar du kundservice, content marketing, din storytelling och även annonsering. En sociala medier-strategi fungerar också som:

  • En hjälp för dig att fokusera på ditt syfte och dina mål
  • Något konkret och handfast att dela med ditt team och andra i företaget
  • Ett filter att köra ditt innehåll igenom
  • En plan/riktlinje för det oväntade

På kursen får du de verktyg som krävs för att skapa din egen sociala medier-strategi, och den kunskap du behöver för att kunna sköta den effektivt.

Du lär dig

  • Vilka sociala medier-plattformar som gäller idag och vilka som kommer i morgon
  • Formulera mål, syfte och definiera framgång med din sociala medier-strategi som passar dina mer övergripande affärsmål
  • Skapa en content plan – det vill säga en plan för när du ska använda vilken kanal, mot vem och med vilket innehåll
  • Mäta, utvärdera och förbättra din impact och dina användares grad av engagemang, och därmed nyttan av dina aktiviteter
  • Grunderna inom community management – hur du kan använda dig av redan existerande communities, och hur du skapar och underhåller nya

Och sist men inte minst, lär du dig identifiera vad som saknas i det du gör idag, och vad som möjligen hindrar dig från att nå dina mål.

Något för dig?

Jobbar du med olika former av digitalt innehåll inom kommunikation och marknadsföring, och behöver förstå hur sociala medier fungerar både på ett strategiskt och på ett operativt plan? Ja, då är den här kursen något för dig.

Ansök till kursen här nedanför och ta fram din strategi. Eller mejla oss om du vill veta mer.

Ansök till kursen Sociala medier-strategi

Vi hör av oss till dig så fort vi kan, vanligtvis inom 24 timmar.
Har du frågor kan du också mejla oss direkt här. Se anmälningsvillkor här.