Virtual reality check

Du vet att du behöver kunna VR. Här lär du dig när, hur och varför.

Virtual reality check

Du vet att du behöver kunna VR. Här lär du dig när, hur och varför.

Vi står inför en revolution inom kommunikation och marknadsföring. Med hjälp av den nya vr-tekniken är det möjligt att skapa intensiva upplevelser som helt omsluter mottagaren. För den som använder tekniken rätt är möjligheterna att skapa slagkraftiga budskap enorma. Genom att gå vår kurs Virtual Reality Check får du en förståelse för det nya mediets styrkor och svagheter. På F Nation.

3 maj – 31 maj
Fem kurstillfällen om tre timmar vardera, sammanlagt 15 timmar. 3 maj, 10 maj, 17 maj, 24 maj och 31 maj. Kvällstid (17.30-20.30).

Avgift för kursen (15 timmar) är 13 800 kr ex moms (17 250 kr inkl. moms). Då ingår entré till Fotografiska i samband med alla fem kurstillfällen.

Kursens innehåll

Vad är VR, hur kommer det påverka sättet vi lever och arbetar och hur kan vi bäst dra nytta av alla nya möjligheter?

Genom kursen får du som marknadsförare, strateg, designer, projektledare, kommunikatör, eller övergripande beslutsfattare och beställare, kunskap om det senaste inom VR. Du får också verktyg för hur du bäst kan använda VR i din professionella vardag.

Under kursens gång kommer vi tillsammans utforska tidigare, nuvarande och framtida satsningar inom VR och dessutom utveckla strategier för användandet av VR-baserat innehåll och berättande. Vi ger dig verktygen du behöver för att snabbt förstå, utveckla och utvärdera dessa nya verkligt affärskritiska komponenter.

Du lär dig

  • Hur, när och varför du ska använda Virtual Reality, Augmented Reality och andra nya tekniker i din marknadsföring och kommunikation
  • Välja rätt produkt eller budskap att kommunicera genom VR, samt avgöra vilka plattformar som ger bäst effekt
  • Skapa en engagerande brand story i en virtuell värld, utan att äventyra ditt varumärkes kärnvärderingar
  • Integrera VR med dina övriga marknadsaktiviteter och strategier
  • Hur VR kan användas i socialt värdeskapande aktiviteter bortom den egna organisationen, med syfte att väcka empati och skapa förändring
  • Vad historien kan lära oss om liknande omvälvande teknikförändringar
  • Hur du kan räkna hem en VR-investering

Mentor för kursen

Johan Högfeldt har i över femton år jobbat med system och teknik för kommunikationsbranschen. De senaste två åren har han haft eget företag med fokus på spel och kommunikation – först som konsult och sedan som medgrundare av spelstudion Odd Raven Studios. Han är även flitig föreläsare inom teknik, där han gjort allt från att lära barn att programmera till att föreläsa på världens största spelutvecklarmässa GDC i San Fransisco.

Odd Raven Studios är en spelstudio med fokus på VR. Studion kommer släppa sin första egna titel under 2017 och har även gjort spel och upplevelser i VR för företag som Arla, Mercedes, Björn Borg och Skolverket.

Något för dig?

Genom vår kurs Virtual Reality Check får du som marknadsförare, strateg, projektledare, kommunikatör eller beställare kunskap om det senaste inom VR och verktyg för hur du bäst kan använda VR i din professionella vardag.

Ansök till kursen här nedanför och upptäck en annan värld. Eller mejla oss om du vill veta mer.

Ansök till kursen Virtual reality check

Vi hör av oss till dig så fort vi kan, vanligtvis inom 24 timmar.
Har du frågor kan du också mejla oss direkt här. Se anmälningsvillkor här.