Annonsering på Facebook & Instagram

Det krävs mycket för att synas. Väldigt mycket.

Annonsering på Facebook & via AdWords

Det krävs mycket för att synas. Väldigt mycket.

De flesta av oss använder Facebook och Google privat. Men att använda sociala medier i marknadsföring är något helt annat. Här krävs det att du vet hur du ska skapa relevant innehåll och engagemang. För det är många som slåss om uppmärksamheten där ute. På F Nation.

Kursstart: 12 sept
Kl 9:00 – 17:00

Avgift för kursen är 5 900 kr inkl moms (4 720 kr ex moms). Då ingår entré till Fotografiska i samband med kurstillfället.

Annonsering via AdWords

Lär dig bli en vinnare på Google AdWords. Att annonsera via Google AdWords är idag något de flesta företag gör, men det är en otroligt stor summa pengar som varje dag läggs på icke lönsamma klick. Det hjälper dig den här kursen att undvika.

Du lär dig:

Hitta rätt målgrupp

  • Psykologin bakom hur dina kunder använder AdWords
  • Hur du kan identifiera vinnande och förlorande sökord
  • Sökordsmatchningstyper – hur fungerar det egentligen
  • Negativa sökord – hur gör jag det på rätt sätt?
  • Hur kan man jobba med Remarketing i AdWords?
  • Googles Display-nätverk – hur fungerar det?

Skriva vinnande annonser

  • Hur ska jag tänka med det nya annonsformatet?
  • Vanliga misstag som gör din annons ineffektiv
  • Annonstillägg – hur man kan nyttja dem på bästa sätt?
  • Generera övertygande annonser snabbt och effektivt
  • Hur ska målsidan besökaren landar på se ut för att Google ska gilla den?
  • Hur kan man testa sig fram på smartast sätt?

Bygga kampanjer och hur budgivningen fungerar

  • Kampanjtyper – så fungerar det
  • Hur fungerar Google Shopping
  • Budstrategier – hur ska jag tänka när jag sätter bud

Hur ser jag vad som är lönsamt

  • Hur och vad du bör spåra … och vad ska du inte lägga tid på att spåra
  • Hur du bör jobba med spårning för Google Adwords
  • Hur du kan spåra telefonsamtal

Optimera ditt konto som ett proffs

  • Hur du granskar ett AdWords-konto – en steg-för-steg-guide
  • Kvalitetsresultat – Vad är det och vad är det inte

Annonsering på Facebook

Att annonsera på Facebook har ökat enormt mycket de senaste åren och möjligheterna att göra det lönsamt och effektivt är många. På den här delen av kursen lär du dig grunderna i att annonsera på Facebook och får tips och trix för att få ut så mycket som möjligt för varje investerad krona.

  • De olika annonstyperna
  • Hur man skapar ett konto
  • Hur skapar man annonserna
  • Hantera budgivning och placering av annonserna
  • Identifiera och rikta annonserna mot din primära målgrupp
  • Hur man kan boosta ett vanligt inlägg
  • Hantera och redigera annonser och kampanjer
  • Hur använder man Power Editor
  • Skapa anpassade målgrupper
  • Facebook pixeln, vad är det och varför den är fantastiskt effektiv
  • Retargeting annonsering, hur ska man sätta upp strategin
  • Hur kan man A/B-testa på Facebook?

Kursledarna

Kursen leds av All Rise Media AB som till vardags finns till för svenska marknadschefer. All Rise Media AB har stor erfarenhet av att hjälpa sin kunder att få kontroll över sina digitala affärer och att få se dessa växa över tid.

Något för dig?

Vill du lära dig att ta fram strategiska och kostnadseffektiva kampanjer för Facebook och via AdWords, skapa engagemang för ditt varumärke och öka din försäljning? Ja, då är den här kursen något för dig.

Om våra utbildningar

Vi tror på korsbefruktning mellan olika läranden och ämnen – för oss är kreativitet just det, att få något nytt att uppstå genom att koppla samman två eller flera redan kända faktorer.

Välkommen!

Ansök till kursen här nedanför och lär dig de digitala grunderna. Eller mejla oss om du vill veta mer.

Ansök till kursen Annonsering via AdWords & Facebook

Vi hör av oss till dig så fort vi kan, vanligtvis inom 24 timmar.
Har du frågor kan du också mejla oss direkt här. Se anmälningsvillkor här.