Virtual reality check

Du vet att du behöver kunna VR. Här lär du dig när, hur och varför.

Virtual reality check

Du vet att du behöver kunna VR. Här lär du dig när, hur och varför.

Vi står inför en revolution inom kommunikation och marknadsföring. Med hjälp av den nya vr-tekniken är det möjligt att skapa intensiva upplevelser som helt omsluter mottagaren. För den som använder tekniken rätt är möjligheterna att skapa slagkraftiga budskap enorma. Genom att gå vår kurs Virtual Reality Check får du en förståelse för det nya mediets styrkor och svagheter. På F Nation.

Kursstart 3 okt – 31 okt
Fem kurstillfällen om tre timmar vardera, sammanlagt 15 timmar. 3 okt, 10 okt, 17 okt, 24 okt och 31 okt. Kvällstid (17.30-20.30).

Avgift för kursen (15 timmar) är 10 500 kr inkl moms (8 400 kr ex moms). 6 månaders medlemskap till Fotografiska ingår.

Kursens innehåll

Vad är VR, hur kommer det påverka sättet vi lever och arbetar och hur kan vi bäst dra nytta av alla nya möjligheter?

Genom kursen får du som marknadsförare, strateg, designer, projektledare, kommunikatör, eller övergripande beslutsfattare och beställare, kunskap om det senaste inom VR. Du får också verktyg för hur du bäst kan använda VR i din professionella vardag.

Under kursens gång kommer vi tillsammans utforska tidigare, nuvarande och framtida satsningar inom VR och dessutom utveckla strategier för användandet av VR-baserat innehåll och berättande. Vi ger dig verktygen du behöver för att snabbt förstå, utveckla och utvärdera dessa nya verkligt affärskritiska komponenter.

Du lär dig

  • Hur, när och varför du ska använda Virtual Reality, Augmented Reality och andra nya tekniker i din marknadsföring och kommunikation
  • Välja rätt produkt eller budskap att kommunicera genom VR, samt avgöra vilka plattformar som ger bäst effekt
  • Skapa en engagerande brand story i en virtuell värld, utan att äventyra ditt varumärkes kärnvärderingar
  • Integrera VR med dina övriga marknadsaktiviteter och strategier
  • Hur VR kan användas i socialt värdeskapande aktiviteter bortom den egna organisationen, med syfte att väcka empati och skapa förändring
  • Vad historien kan lära oss om liknande omvälvande teknikförändringar
  • Hur du kan räkna hem en VR-investering

Mentor för kursen

Johan Högfeldt har i över femton år jobbat med system och teknik för kommunikationsbranschen. De senaste två åren har han haft eget företag med fokus på spel och kommunikation – först som konsult och sedan som medgrundare av spelstudion Odd Raven Studios. Han är även flitig föreläsare inom teknik, där han gjort allt från att lära barn att programmera till att föreläsa på världens största spelutvecklarmässa GDC i San Fransisco.

Odd Raven Studios är en spelstudio med fokus på VR. Studion kommer släppa sin första egna titel under 2017 och har även gjort spel och upplevelser i VR för företag som Arla, Mercedes, Björn Borg och Skolverket.

Något för dig?

Genom vår kurs Virtual Reality Check får du som marknadsförare, strateg, projektledare, kommunikatör eller beställare kunskap om det senaste inom VR och verktyg för hur du bäst kan använda VR i din professionella vardag.

Om våra utbildningar

Vi tror på korsbefruktning mellan olika läranden och ämnen – för oss är kreativitet just det, att få något nytt att uppstå genom att koppla samman två eller flera redan kända faktorer.

Här spelar konsten en viktig roll och löper som en röd tråd genom utbildningarna. Närheten till våra utställningar ger oväntade verktyg, metoder och inspiration till att tänka nytt. Vi främjar därför din kreativitet genom att inkludera ett halvårsmedlemskap till Fotografiska. Medlemskapet startar tillsammans med med din kurs och ju mer du utnyttjar det – desto bättre resultat av din utbildning.

Efter genomförd kurs med minst 80% närvaro erhåller du F Nations certifikat av genomförande.

Välkommen!

Ansök till kursen här nedanför och upptäck en annan värld. Eller mejla oss om du vill veta mer.

Ansök till kursen Virtual reality check

Vi hör av oss till dig så fort vi kan, vanligtvis inom 24 timmar.
Har du frågor kan du också mejla oss direkt här. Se anmälningsvillkor här.